Skip to content

Dit is een nieuwe rubriek over heerlijke voedzame smoothies. Deze rubriek vullen we regelmatig aan met recepten.

Hierbij alvast 2 heerlijke recepten met BANAAN en PERZIK.
Dan moet het wel heel lekker zijn! Overtuig uzelf en probeer het eens een keer uit.

 

 

Recept mevr. Posthuma (zomerversie)
Gezonde banaan perzik smoothie 2 pers.

Benodigdheden:
2 bananen in kleine plakjes
2 perziken geschild, ontpit en klein gesneden
Klein scheutje multivitaminensiroop
200 ml water of 200 ml (soja) melk als je er een milkshake van wilt maken.

Meng alles heel goed in de blender, soupmaker of met de staafmixer tot een gladde smoothie.
Schenk in glazen en doe er eventueel wat ijsblokjes bij voor een koude smoothie. Drinkt lekker met een dik rietje.

Deze smoothie is zo lekker en zacht van smaak door de combinatie van banaan en perzik met de multivitaminensiroop (staat meestal bij de babyvoeding).
Voor meer vezels kun je een beetje Brinta wake-up toevoegen uit een zakje. De smoothie wordt dan wel iets dikker. Je kunt dan eventueel nog wat water of melk toevoegen.

Recept mevr. Poutsma (winterversie)
De volgende smoothie is heerlijk koel, met vitamientjes en calorieën.

Benodigdheden:
mengbeker, staafmixer
Twee halve perziken uit blik , in stukjes gesneden
1 banaan in plakjes
Plm. 100cc siroop van de perziken
Plm. 100 cc koude melk

Doe alles in de mengbeker en mix tot het een gladde massa is.
Serveer in een hoog glas met 1 of 2 bolletjes roomijs of vanille-ijs, deze smelten langzaam als je het opdrinkt..
Samen is dit ongeveer 400 cc, het glijdt heerlijk koel door de keel.

Back To Top